Tikkupulla paloi päältä, mutta irtosi tikusta helposti. Tikkupulla maistui jokaiselle todella hyvin. |
Jokainen luokka pysähtyi tikkupullalle, mehun tai kahvin kera. Pullia tuli kaikenlaisia, palaneita, raakoja ja täydellisen kypsiä. Kuitenkin hyviä niistä kaikista tuli. |
Mikä olisi sen hienompaa, kuin havupuu-uutejuoma ja pussillinen sieniä? Luka sai noukittua pussilisen sieniä.
Näissä kuvissa 4 lk teki kupari palalle kalan. Ensin piirrettiin ääriviivat, sitten leikattiin irti. Lopuksi koristellaan laittamalla mm. silmät suu ja suomut mielipiteet : -Ei ole kivaa en osaa leikata. -Ihan kivaa. -Onhan tää nyt ihan kivaa |
Näissä kuvissa 9 lk tekee pika akvarelleja järvimaisemasta, vesiväreillä ja sienillä tupsuteltiin.
Työt tehtiin tarkasti ja hienoja tuli
mielipiteitä:
Perla. Mun mielestä tää on tosi kivaa maalata tämmöstä juttua ja on kivaa tehdä tällaisia akvarellitöitä.
Näissä kuvissa 1 lk tekee vesitutkimuksia. Kaikki laitettiin piiriin ja kyseltiin eri kaloja, ja monet muistettiin. Hauki ja kuha lelua annettiin joka toiselle mahd. nopeasti. Jokainen onki laiturilla pareittain ”kalan ”ja toivat sen muille tunnistus leikkiin. lapset nauroivat kaloille ja pitivät hauskaa mielipiteet: oli hauskaa kalastaa. Mikroskoopilla tutkitaan pieneliöitä järvessä |
Jokainen luokka teki sulan ja maalasi ne. Näistä sulista kootaan kaksi isoa siipeä seinälle |
Perhonsidonnan työpisteellä tehtiin kaloja harhauttavia perhosia. Perhonsidonnan työvaiheet järhjestyksessä. 1.Koukun ja langan kiinnitys. 2.Villalankatupsu. 3 Kiinnitetään.4Otetaan riihinkukko.5. Kiinnitetään riihinkukko.6Sitten kierretään riihinkukko eteen.7Lukitaa kiinni. 8. Laitetaan kanansulka.9.Kierretään ympäri kolme kertaa. 10. Sitten se lukitaan kiinni.11. Leikataan ylimääräiset ja tehdään pää.12 Solmitaan. |